Kolportaż ulotek to jeden ze sposobów reklamy usług lub produktów danej marki czy przedsiębiorstwa. Wiele materiałów promocyjnych pojawia się przynajmniej raz w tygodniu w naszych skrzynkach pocztowych. Roznoszą je oczywiście kolporterzy, którzy mają do wykonania niełatwe zadanie. Dzisiaj zastanowimy się nad tym, w jaki sposób poszukiwać osób skłonnych do rozdawania ulotek.

 


Dystrybucja ulotek – efektywna reklama czy przeżytek?
Co dzisiaj szczególnie oddziałuje na potencjalnych klientów, którzy zdecydują się na zakup danego produktu? Zdecydowanie dobra reklama internetowa lub telewizyjna. Dużą siłę przekazują mają współcześnie również bannery reklamowe. Czy roznoszenie ulotek ma więc jakikolwiek sens? Oczywiście, że tak! To ponadczasowy sposób na zareklamowanie wielu produktów i usług, a zwłaszcza tych, z których na co dzień korzysta milion ludzi w całym kraju. Ulotka wciąż ma swoją siłę przekazu. W tym przypadku wiele zależy od odpowiedniego przeprowadzenia akcji kolportażowej czy projektu graficznego materiału promocyjnego. Kolportaż ulotek to forma reklamy wciąż wybierana przez wiele przedsiębiorstw ze względu na niższe koszty w porównaniu z innymi rodzajami promowania produktów.
Kogo szukamy?
Nawet w przypadku poszukiwania osób na stanowisko kolportera ulotek należy postawić pewne wymagania. Kolporterzy rozwożąc ulotki na osiedla mieszkaniowe lub w wyznaczone punkty miasta powinni być mobilni oraz dokładnie rozeznani w terenie. Z kolei osoby rozdające ulotki na ulicach miast muszą odznaczać się wysoką kulturą osobistą, radosnym nastawieniem oraz gotowością do nawiązywania interakcji z ludźmi. Jedna cecha, która powinna absolutnie cechować każdego kolportera ulotek to uczciwość. Tylko odbiorcy materiałów reklamowych mogą wyrzucać ulotki do koszów na śmieci.
Gdzie szukamy?
Ogłoszenia odnośnie poszukiwania kolporterów najlepiej umieszczać w Internecie, czyli:
– na portalach społecznościowych;
– na stronach internetowych dla osób, które poszukują pracy;
– na stronie internetowej, która należy do firmy kolportażowej.
Pracowników można szukać również poprzez rozwieszania papierowych ogłoszeń na miejskich tablicach. Najlepiej w okolicach uczelni, akademików czy miejsc, w których na co dzień przebywa młodzież. Największą siłę przekazu mają jednak ogłoszenia internetowe.
Czy roznoszenie ulotek się opłaca?
W pracy na stanowisku kolportera materiałów promocyjnych nie zarobimy nie wiadomo jak dużo. Płaca jest proporcjonalna do ilości godzin spędzonych na rozdawaniu ulotek. Najlepiej traktować kolportaż ulotek jako pracę dodatkową. Terminy rozprowadzania materiałów reklamowych są dość elastyczne, dlatego zwykle na ten rodzaj zatrudnienia decydują się studenci.

Osób chętnych do roznoszenia ulotek najlepiej poszukiwać w Internecie. To najszybsza forma przekazu ogłoszeń o pracę, która trafia do młodych i starszych osób.

Jak znaleźć osoby, które zdecydują się roznosić ulotki?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *