Okazuje się, że kolportaż ulotek to wciąż efektywna forma reklamy w dobie Internetu, reklam telewizyjnych i radiowych. Za pomocą tradycyjnych, papierowych ulotek z powodzeniem można promować usługi oraz produkty w kilku branżach, ale nie tylko.
Oczywiście trzeba spełnić kilka warunków, żeby reklama w formie kolportażu ulotek przynosiła naprawdę spory efekt. Co zrobić, by rozdawanie materiałów promocyjnych było efektywne? Dlaczego kolportaż ulotek może okazać się lepszy od marketingu internetowego?

Usługi i produkty, które warto reklamować w formie kolportażu ulotek
Całkiem sporo usług i produktów naprawdę warto reklamować poprzez roznoszenie bądź rozdawanie materiałów promocyjnych – katalogów, ulotek czy gazetek promocyjnych. Kolportaż ulotek sprawdzi się w przypadku:
– pożyczek, usług bankowych;
– kampanii wyborczych przed wyborami samorządowymi;
– usług związanych z handlem;
– ubezpieczeń;
– usług kosmetycznych;
– lokali gastronomicznych;
– fryzjerstwa;
– sklepów odzieżowych;
– szkolnictwa.
Przedstawiciele samorządu oraz politycy wciąż wybierają kolportaż ulotek, żeby reklamować swoje hasła i programy wyborcze. Nic dziwnego, że w skrzynkach pocztowych zalegają ulotki – to najszybszy sposób dotarcia do wyborców. I zdecydowanie tańszy niż spoty telewizyjne.
Na papierowych ulotkach i innego rodzaju materiałach promocyjnych zwykle zamieszczone jest menu restauracji, oferta konkretnego sklepu, ale także kupon promocyjny, dzięki któremu kupimy produkt za niższą cenę.
Kolportaż ulotek to doskonała alternatywa w przypadku otwierania całkiem nowego biznesu. W tym przypadku marketing internetowy potrzebuje trochę więcej czasu na zwrócenie uwagi klienta. Ulotki to najszybsza forma przekazu.

Co zrobić, żeby kolportaż ulotek był naprawdę efektywny?
Świadome zaplanowanie kampanii kolportażu ulotek to klucz do jej efektywności.
Na początku planowania kampanii związanej z roznoszeniem ulotek trzeba wyznaczyć teren, na którym usługi będą promowane w formie kolportażu. W przypadku restauracji, usług handlowych czy promocji konkretnego lokalu gastronomicznego najlepiej, żeby kolportaż przeprowadzony został w sąsiedztwie tych miejsc.
Zatrudnienie profesjonalnych i zaangażowanych kolporterów rozdających ulotki to pewna skuteczność reklamy w formie kolportażu. Osoby roznoszące materiały promocyjne powinny dodatkowo zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z usługi oraz zakupu pewnego produktu. Uśmiech, optymistyczne podejście do pracy i brak narzekania – takich kolporterów warto szukać.
Przekazywanie materiałów promocyjnych odpowiednio dobranej grupie odbiorców – to działanie, które może zadecydować o sukcesie kolportażu ulotek. Ulotki nie powinny być przekazywane wszystkim przechodniom, ale osobom, które naprawdę mogą być zainteresowane daną ofertą. Od rodzaju reklamowanego produktu bądź promowanej usługi zależy preferowana grupę odbiorców.
Szczególnie ważny w przypadku kolportażu jest oczywiście sam wygląd ulotki. Idealny materiał promocyjny w formie ulotki jest dopracowany do perfekcji. Powinien on być wydrukowany na doskonałej jakości papieru. Liczy się także oryginalna i przyciągająca uwagę ulotka – kolorowe oraz zawierająca ciekawą grafikę. Rabat na ulotce – obowiązkowo!

Czy warto? Warto!
Współcześnie nie tylko marketing internetowy czy reklamy za pomocą mass mediów mają siłę przekazu. Czasem tradycyjna forma może okazać się naprawdę najlepszym rozwiązaniem. A na pewno o wiele, wiele tańszym.
Główne zalety kolportażu ulotek to szybkie dotarcie do odbiorcy oraz przekazanie mu wielu szczegółów danej oferty, na co niekoniecznie można sobie pozwolić podczas kilkusekundowego spotu w telewizji.

Kolportaż ulotek na pewno sprawdzi się w tych przypadkach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *