Docieranie do ludzi to jedno z najważniejszych zadań dobrej reklamy. Właśnie dzięki niej, przedsiębiorcy, instytucje i wiele innych podmiotów sprzedających swoje produkty i usługi docierają do swoich klientów. Często też zdarza się, że oni sami trafiają do potrzebnych im firm poprzez różnego rodzaju środki informacji tj. Internet, prasa itp. Z perspektywy przedsiębiorstw, najważniejsze jest jednak to by dotrzeć do potencjalnych klientów szybko, skutecznie i sensownie pod względem ekonomicznym. Rodzi się zatem pytanie, czy istnieją środki reklamy spełniające powyższe warunki?
Kolportaż ulotek dobrą formą reklamy
Bezpośrednia dystrybucja środków reklamy do konkretnej grupy docelowej to kolportaż reklamowy. Jedną z jego odmian jest kolportaż ulotek. Dobrze zaprojektowany i przeprowadzony, pozwala na tanią ale bardzo skuteczną reklamę. Głównymi zaletami kolportażu ulotek jest:
– bezpośrednie docieranie do klienta,
– szybkość działania reklamy,
– stosunkowo niska cena w porównaniu np. do reklamy telewizyjnej,
– możliwość realizowania we własnym zakresie.
Wadami kolportażu ulotek są m. in.:
– mniej ekologiczna forma od np. reklam internetowych,
– męcząca praca osób kolportujących.
Mimo wad, ta forma reklamy cieszy się niesłabnącą popularnością oraz wysoką skutecznością.
Rodzaje kolportażu ulotek
Dystrybucja środków reklamowych w postaci ulotek, może odbywać się na kilka sposobów. Najważniejsze z nich to kolportaż:
– bezadresowy,
– adresowy,
– bezpośredni czyli tzw. z ręki do ręki.
W bezadresowej dystrybucji ulotek, kładzie się nacisk na jak największą liczbę osób do których można dotrzeć z reklamą. Dostarcza się je poprzez skrzynki pocztowe w blokach, kamienicach itp. Metoda wykorzystywana przez firmy świadczące usługi i sprzedające produkty o charakterze ogólnym dla zróżnicowanych odbiorców. Cieszą się popularnością wśród np. banków, sprzedawców Internetu, telefonii komórkowej oraz telewizji, czy fachowców branży budowlanej. Zaletą jest szybkie dotarcie do dużej liczby klientów. Wadą natomiast wyższa cena ze względu na dużą liczbę ulotek oraz grupę odbiorców zamieszkujących większą liczbę budynków.

 

Fot. Pixabay.com

Kolportaż adresowy wykorzystywany jest przez przedsiębiorstwa oferujące usługi skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Korzystają z niego np. firmy cateringowe sprzedające gotowe kanapki w biurowcach, informatyczne świadczące pomoc serwisową sprzętu oraz sieci budynkach administracyjnych. Wadą takiego kolportażu jest docieranie do wąski grupy odbiorców co często jest celowe. Zaletą jest przede wszystkim niższa cena ze względu na mniejszą ilość ulotek i miejsc dostarczania.
Bezpośredni kolportaż wykorzystywany jest zarówno przez firmy oferujące usługi ogólne np. punkty druku, serwisy samochodowe i komputerowe, jak i te kierowane do ścisłej grupy klientów np. kluby muzyczne, sklepy z damską odzieżą. W tego typie dystrybucji ulotki rozdawane są ludziom w wyznaczonych miejscach miast. Mogą też być przekazywane pośrednio np. poprzez zakładanie za wycieraczki samochodów, często wykorzystywane przez warsztaty czy skupy pojazdów. Zaletą jest docieranie do dużej liczby odbiorców. Wadą wyższa cena ze względu na ilość ulotek i czas pracy kolporterów.
Dobrze zorganizowany kolportaż
O wyborze kolportażu jako formy reklamy często decyduje cena. Warto jednak zlecić tą usługę profesjonalnym firmom, które odpowiednio zorganizują cały proces od projektu ulotki, do doręczenia jej odbiorcom. Trzeba zdawać sobie sprawę, że kolportaż powinien zostać przeprowadzony jak najrzetelniej gdyż każda ulotka, która dociera do potencjalnego klienta jest wizytówką firmy mogącą przynieść duże korzyści.

Formy współczesnego kolportażu ulotek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *